AllReviews

    Shaw Academy
    Reviews, complaints and customer experiences (568)

    2.2
    18% Would buy here again!
    Ordering
    rating
    2.2
    Service
    rating
    2.2
    Pricing
    rating
    2.2
    Delivery
    rating
    2.2

    All reviews

    Read independant reviews, consumer experiences, feedback and complaints right here! Get to know the best shop place your (online) order. Everybody together now decides which shops are worthy and which aren't!"

    excel

    Please do not get involved in this site/company. They will harras you sending direct text messages and whatss app constantly. i do not know how they get away with it and have never experienced nothing like it.

    By: Terence Gornell29-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    App development course

    The course was great, the teacher was great. However, the company sucks. I have not been able to find a contact number to call in regards to being charged without my authorization. I was charged 8 months AFTER my course for $60/month. Have submitted a dispute with my credit card, as I did not agree to these charges

    By: Melody28-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Looting by free trial

    Extremely disappointed
    STAY AWAY from this fraud
    They charge you in the name of free trila nd u r not even aware.
    Fraud in the name of providing education, what a shame!!!
    They have charged me £49.99 and 0.30 without me being aware of it at all.
    When contacted them it was of no help at all so I'm going to contact my bank for legal proceedings

    By: A M28-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    Yes
    2
    rating

    Unauthorized Charge

    They charged me for something without my authorization. On October 25th, Shaw charged me $45.99 without my consent. When I first filed a complaint I was told it was my monthly fee. This was a lie as my monthly fee is $34.99 and was already charged on October 7th. The second time someone contacted me they told me I was charged for something that I was told in an email I would get for free. It was supposedly for an e-certificate however I had NEVER purchased an e-certificate before which they could see from my history. I got an email I would receive a free certificate if I attended my first class in a new course I signed up for. I attended it and was charged anyways. I tried to attend the class on my phone browser then their app, both of which had issues and I had to click to close some pop-ups that were blank. The rep said that what I actually clicked was a purchase for the certificate. The rep argued that I clicked the button to pay for it - why would I pay for something that they emailed I would get for free? How can I knowingly purchase something if the pop-up was blank due to their own technical errors? Then the rep tried to say it was because I didn't finish the first class - however, I did and I have a witness who saw me watch the entire video and fill out the "based on this lesson, how likely would you be to recommend Shaw to a friend" survey. The company still refuses to give me a refund. This is COMPLETELY unacceptable business practice.

    By: Chelle27-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Free trial -costs $279

    Shaw Academy charged me $279 for a free trial (during the free trial). They do not answer emails or give anything in writing. It's a big scam.

    By: Tahira Ismail27-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Scammed into buying a course

    Absolute scam! They charged me for the course I didn't even choose, then claims that I opened the module with that money and I have to study it and refuses to refund me, even though I never wanted to have that course in the first place. I'm going to fight for the money they stole from me.

    By: Ugnė Bulotaitė26-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Free trial leading in to a headache

    This company is a total sham. I did a free trial and this was the worst thing that I had ever done. On familiarisation of the account and dashboard, there was a topic to cover and it had a one time click on this to get the content, this in which I did only to be charged twice at £49.95 within five mins of each other.

    I complained about this as it was then to incur bank charges as I could not spare money coming out of the account and was told it was none refundable. They then offered a six month plan with all courses and certifications included. This is not what I wanted and the course content was poor to say the least and very generic. I knew already in what the course was saying.

    I was even offered course work to be done for me so I still get a qualification that means nothing. Total sham.

    During lockdown I had multiple calls from Shaw, trying to up sell. I stated there service was shocking, not interested in the courses, etc. I was offered more things. This is not what I wanted. I wanted a full refund. I was then getting multiple phone calls a day where I then had to block as I said I was not interested in anything else with the company and wanted everything cancelling.

    Today, I have had further money taken out my account and I have costs coming out my account tomorrow which now will not be covered. I logged in to the account, guess what, my account is still showing as active despite stating I was not continuing.

    Another complaint gone in again, another request for a refund and have now given seven days to refund the money.

    Stay well clear, the courses hold no recognisable weight in the industry or learning. It has misleading pricing and charges payments to your account that has no fees associated with. The customer service is appalling and are more interested in up selling and getting more money from people than actually dealing with issues.

    They are fraudulently taking peoples money and do not accept that they are. Full 100% scam, through and through.

    Please do not even consider getting involved in this company. I have had disagreements with them for over six months now and this is not good enough.

    By: Christopher Brown25-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Robbed by "free trial"

    If you've been scammed, the only way to get your money back is to share your story. Post your experience on twitter and tag @BBCwatchdog and @shawacademy.

    They don't want people to find out what they do so they'll quickly refund you to shut you up. We need to petition the BBC to investigate them so they can be shut down for good!

    By: Screw Shaw 25-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    FRAUD!!!

    It seems people read the reviews after they have gotten scammed, rather than before. Unfortunately, I was not an exception.
    Yesterday I was charged by SA straight after I had signed up for 4 week trial, both for the allegedly 'free trial' and the course material which I did not buy.
    Due to SA refused to refund the funds, I have no choice but to report them as a fraudulent company.
    It would be best for these scammers to start their own courses as they might come in handy when looking for a new job.

    By: Olga R24-10-2020
    Screw Shaw 25-10-2020

    Do not give up. Keep bombarding them with emails asking for a refund and involve your bank if possible. I got my money back in 2 days, after sending 15 emails all saying the same thing.

    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Free Toolkit and Membership that I never agreed to

    I signed up for a free four week trial with them and later on discovered that they are a complete fraud! Upon registration, they already requested the credit card information though they promise no charge will be made if cancelled within 4 weeks, which is what I'm intended to do. But on the night of registering for the trial, I was charged $40 to a tool kit that I was never agreed to. So I emailed them for a refund, but only to get a response saying the tool kit is activated right away to it's not available for refund. However up till this day, I still have not received all the information that they claimed to provide in this tool kit nor any refund. Secondly, during the middle of the second trial week, my account was charged another $99 for a three month membership without my consent or knowledge at all. All I got that day was only a call from them saying they are providing some free materials for the course. No one mentioned anything about membership and I did not agree to any of the charges. So I contacted the customer services again and everything else I got was auto replies with only one that says they are unable to process a refund, but they could provide another period of free course. I directly and clearly informed them that I do not wish to use your website at all and just give me the refunds for both charges and cancel my account. They have not contacted me back ever since.

    WORST BUSINESS EVER! STAY AWAY FROM IT!!!!

    By: Sally23-10-2020
    Screw Shaw 25-10-2020

    Post your experience on twitter and tag @BBCwatchdog and @shawacademy. Only way to get your money money back is to expose them. They only win if people give up so that's what they want you to do. Do not give in, it's hard earned your money!!

    Ronald25-10-2020

    I am in the US. I have been also duped by their fraudulent practices.

    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    "tool kit" "free course"

    Shaw Academy is a FRAUD and a SCAM
    They literally stole money from me and many other customers. The courses are also really bad and they will SPAM you with calls and messages and when you are on their website they will TRICK you to purchase a course or tool. DO NOT subscribe to them in any WAY.
    I WILL leave a bad review every day if I must to get my money back and to guarantee that no one will EVER be scammed by them again.

    ShawAcademy if you read this: your email support team DOES NOT HELP and I WILL use LEGAL ACTION against you if I don't get my money back

    By: Cosima Scherr23-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    None

    Scam Alert!!! Steer clear....
    I have been cheated off from my money in the name of education by Shaw Academy. I don't understand how pathetic a situation a company might be in order to stoop to this level of cheating their customers.
    I am absolutley sure I haven't clicked anywhere which made me obliged to purchase their toolkit when I opted for their free trial. It's clearly mentioned in their website that £49.99 will be deducted from the account only after the 4 week trial period.
    Signing up was all fine, bit then they started asking payment details which I found quite odd for a free trial but they explained their side by saying it was to check the authenticity of the client, which at that point of time sounded reasonable. But that relief of mine was short lived when I received 2 receipts (£0.30 and £49.99) both of which I haven't authorised.
    I immediately cancelled the free trial and received an indication from PayPal that no further payments will be issued to Shaw Academy.
    I have raised the issue with their support team as well as their billings team. The support team responded by saying that I had accidentally purchased the toolkit (which is not true) and offered me 3 month extension of free trial and made it sound like it was a favour they were doing to me.
    I wasn't ready to fall.for their gimmicks once again and have sternly demanded a refund.

    By: R Mathew23-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Shaw Academy premium

    Utterly unsatisfied and cheated. I started my subscription, took two or three classes and never took another. After having paid for some months without using it, which is no doubt what they rely on for turnover, I cancelled my subscription. I received a call from an agent who convinced me to carry on and have another month free of charge. I specifically asked what would happen when the month was finished, she said that I would be contacted by accounts to find out if I want to continue. That obviously didn’t happen and the next month was charged. She also ’very kindly’ said that I should approach accounts for a refund for the months I paid when I didn’t utilise the studies, which I didn’t do because I knew it would be a lost cause to even try. When the next month was charged, I cancelled my subscription over the phone, I called the number that was recommended for cancellation and of course, there was nobody available to help so I went the route of cancelling it with a robot, I went through the entire rigmarole to the very end and was reassured by this ‘robot’ that the subscription was cancelled. I was incensed at the time so I made sure of the cancellation. I was not charged the following month but low and behold, I was charged the following month. On laying my complaint and demanding a refund for the last two charges, I was told that a refund was not possible because I had accessed the account to use the study materials. I DID NOT DO THAT. THE ONLY REASON I ACCESSED MY ACCOUNT WAS TO CANCEL IT. I have been offered a lifetime access to every single course in lieu of the refund, I wonder why that is??? Because you know you have stolen my money from me!!! SO F*%K YOU. The end

    By: Richard Allsop22-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Got caught out like everyone else!

    Literally got scammed like everyone else here. I clicked the link "To complete your registration" and followed all the prompts but apparently this was to purchase a "Toolkit" which was not made very clear.
    I just want a refund and to cancel my membership with them!?!?!

    This was their reply to me:

    "Thank you for contacting us.

    I see that you have purchased the Toolkit with a two-step confirmation page in your account where the amount to be charged was shown before confirming the payment.

    Once the Toolkit is activated in your account, it is made available to you immediately for download hence it cannot be disabled or the access cannot be revoked. Hence, we will not be able to process the refund. Click [Here]www shawacademy com/terms to review the same in particular section 5.8.

    However, for the amount you have been charged, I would like to offer a complimentary 6-month additional trial membership, a Certificate of Completion, and also 3 remaining module toolkits absolutely free.

    Your Toolkit includes Webinar Slides for every lesson, Summary Notes for every lesson, and Bonus videos. You can download these materials and save them on your device for future reference even after your access period expires.

    You can access the toolkit resources under the "Resources" tab and the "E-certificate" under the "Assignments" tab by completing the final exam on your course page.

    The extended membership has been already activated in your account and the remaining Toolkit & E-certificate will be activated within a few hours. This is far in excess of what you paid and you can complete the course(all 4 modules) and access the Toolkit materials for life without any additional fee.

    I hope this will help you in achieving your goal for which you joined with us and we want to help you further."

    UPDATE - I have replied to their reply on this review as well and have not received any feedback.....
    Have sent multiply emails and just keep getting a new "Ticket ID" auto reply.
    PLEASE can someone check all the reviews coming in for Shaw Academy.
    Something needs to be done about them.
    Who can help us??
    HelloPeter, TrustPilot, Deleting of negative comments on Facebook page.
    This is truly shocking.

    By: Megan Strydom21-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Shaw Academy

    Do not use. It's a scam. Terrible Terrible Terrible. Reporting to consumer standards etc.

    By: Aimhirin Brock20-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Alleged "Monthly Subscription"

    Shaw academy is a SCAM !!!
    I was the victim of a scam as well as millions of others.
    Few days ago I have bought on Croatian market voucher for online course that provide Shawacademy.com based in Ireland and after first class I wanted to re-view the class when suddenly I was charged 49,99 € for Shaw Academy Premium Membership - Monthly Subscription.
    At that time, their page did not offer a BUY button for the item in question, suddenly a window popped up saying that I had bought a monthly subscription for 49,99 €.
    That's why it was UNAUTHORIZED TRANSACTION, I didn't bought it, I didn't allow it and there was no confirmation about this purchase.

    When I demanded money refund they told me that something like that CAN NOT be refund and than they started to offer me different discounts for other offers.

    So far, I have never had a negative experience with online shopping/ courses.

    WARNING:
    When registering, Shaw academy ask for a credit card number or Paypal account ... DON´T GIVE THEM.
    Although you will not press the BUY button, they will take money from your account without approval.
    Avoid at all costs!!!

    By: Izidor20-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Shaw academy

    MUST READ!!!
    DON NOT USE!!!!
    THEY CANT NOT BE TRUSTED!!!!
    DON’T MAKE THE SAME MISTAKE!!!
    HERES WHY:
    So I had my membership extended till the 18th Oct and afterwards it would then get cancelled and by that point I had finished all of the lessons as well as complete all of the exams and when I questioned where was my hard copy I was told I didn’t finished the course and therefore would not get a hard copy of the diploma unless I paid more money!!!! (Money grabbers) 😡 By this point I have had another £100 taken out of my bank account even though I was previously been told by a member of their colleagues that it would get cancelled. I had put in so much of my time and effort into this course only to find out that I won’t receive my hard copy of the diploma which is rightfully mine due to some FAULT IN THE STYTEM!!! And not only did they rob money off a young 19 year old girl (£300+) they robbed her from her dreams and future and for that they should feel ASHAMED OF THEMSELVES!!!! So what I suggest to them was I either get sent my hard copy of my diploma immediately (which is rightfully mine) or they return my full amount of money they robbed from me!!! However, their customer advice team have been completely useless toward the situation when all I want is for the issue to be solved ASAP as you can imagine I am very unhappy 😡all I would like this mess to be sorted. And as I have made them aware I will take this issue even further if I have too!!!

    By: Fay20-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    4
    rating

    Plan

    CHARGED PREMIUM MEMBERSHIP $199.95 without authorization. What can I say about this company other than saying that this company is a scam!

    By: Sophia19-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    no

    They are a SCAM!!!!!!!!!!!!!!!!
    They charged me £199 illegally. I did not authorise this payment aand will be taking this up with THE TRADING STANDARDS INSTITUTE

    By: tazi Anyingang17-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    Yes
    2
    rating

    "Free" trial and unwanted toolkit

    I signed up for the "free" 4 week trial and like many other victims, was immediately tricked by their many one-click purchases. I immediately complained and asked if they could give me a refund. The support agent replied that there was a "payment confirmation page" and it was clear that I would be paying so they legally can't refund me... let me make this clear, there was no confirmation of the payment, no 2 step verification, absolutely nothing that clearly states, if you press this button €39.99 will automatically be taken from your account. In addition, the support agent extended my membership without my consent!! And she activated this membership and toolkit etc. and informed me after. I DID NOT want this! So I began to look at reviews and discovered that the Shaw Academy is a huge scam! If you need help and support, join the Facebook page 'The Original Shaw Academy/Scam Academy'.

    By: Adriana17-10-2020
    Ordering
    rating
    Service
    rating
    Pricing
    rating
    Delivery
    rating
    Would buy here again
    No
    2
    rating

    Write your own review about Shaw Academy

    Your review

    FAQ